maanantai 20. lokakuuta 2014

Huhuu, minä täällä taas :)




Mop!

Hirmuisesti on taas aikaa mennyt viime kirjoituksesta ja ihanaa, että huutelette taas jutun perään. Saa potkia vauhtiin jatkossakin :D
Kiva näitä on kirjoitella, kun vaan malttaisi istua alas ja aloittaa.
Juttuahan taas nimittäin löytyy, vaikka kaikkea ei tietenkään saa tänne kerralla, mutta josko joitakin asioita pilkottais taas...

Jos heti alkuun palaisin vaikka edelliseen kirjoitukseen. Auttoi todella paljon kirjoittaa kaikki ylös ja vieläpä julkisesti. Tää blogi on selkeesti sellainen oma pieni "salainen" päiväkirja, jonne tulee rustattua textiä tunnepohjalta elämän iloista ja suruista, sekä kaikkea siltä väliltä.
Alkuperäinen ajatus kirjoitella vain treeneistä ja ruoasta on muokkautunut tälläiseksi sepusteluksi omasta elämästä... Niin siinä Instagramissakin alkaa selkeesti käydä ;D @superdieettiayse Onneksi tähän arkeen kuuluu kuitenkin myös ne treenit ja kuntoposetkin ;)

Palautetta ja tukea viime textiin tuli täällä ja läheisiltä suoraan <3
Hämmästyin kuitenkin miten moni tuttuni, asiakkaani tai ihan tuntemattomatkin tulivat viime kirjoituksen jälkeen tsemppaamaan ihan arjen tilanteissa. Kaunis kiitos teille! Olette ihania <3



Arjessa availen asioita nyt vähän tyylillä "yksi kerrallaan". Elämä pitää saada tasapainoon ennen kuin vaatii siltä suuria tekoja.

Tupakka on nyt historiaa, ei tee enää mieli :) Hyvä minä, ei yhtään horjahdusta!
Dieetti on päivästä riippuen ihan ok, kunhan nyt peruspohja olisi kunnossa ja jos pieni lipsu osuu päivälle niin en revi stressiä siitä vielä. (Pari Tallinnan reissua rikkaampana, hih ) Kisadieetti on sitten ehdoton!
Treeni kulkee ja olenkin hyvästä vinkista oppineena vähän vielä hionut päiviä niin ettei lihasryhmiä ole sidottu päivään, vaan numeroin ne ja pääasia on että kaikki tulee tehtyä. Eli jos nyt maanantaina tekee mieli tehdä selkää niin sitten sillä mennään!  Myös olat sai oman päivän ja jalat yhdistin omaan päivään. Treenipäiviä viikossa on 5-6.
Lapset ja parisuhde kulkevat käsikkäin ja niissä riittä kai aina hiomista :D Itseäni auttoi paljonkin pikku juttuhetki lasten isän kanssa.  Tänään lapset menee taas isälleen ja aion ottaa koko viikon rennosti, stressaamatta. Nautin aikuistenajasta taas viikoksi varastoon, jottei tarvitsisi joka su/ma pitää suhdepalaveria :D
Työ -asia on tällä hetkellä sama, mutta parhaani teen. Asiakkaiden rahavarastot vain nyt vähenevät ja ymmärrän kyllä, että niistä kauneus -ja ravintolajutuista karsitaan ensimmäisenä.  Entisestä 5-6 viikosta tulee helposti 7-8 viikkoa. Näin se vaan menee, joten nyt eletään sen mukaan :)

No viime texti on nyt siis läpikäyty ja kaikki on valtakunnassa siis ihan "Jees jees".

Nuoremmalla typyllä oli ne 7-vuotis synttärit ja tuli sitten niitä juhlittua kotosalla pienellä porukalla. Teemana oli ylläri ylläri pinkki :D
Tarjolla oli kaikkea ihanaa ja hyvää... Juu ja söin kyllä niitä. :P
Lapset muuten tykkäs tuosta muffini-jäätelölinnasta tosi paljon :) ja se oli helppo toteuttaa ;)





Jos yhtään vastapainoksi noille herkuille voi laittaa jotain niin tuli mun shoppailua Herttoniemen Foreverilta  kassillinen lisäravinteita :D
Ai ei auttanut?! hahahah


Näistä lisäravinteista sen verran, että yritin tuossa hetken aikaa sekoitella itse treenijuomani, mutta itse olen sitä mieltä, että helpommaksi (ja vähemmän purnukoita) tulee kun valitsee valmiita tuottaita. Ennen treeniä (tarvittaessa, fiiliksen mukaan) FAST Shock, treenin aikana FAST Intra ja treenin jälkeen FAST Whey +




Syys-lokakuun aikana olin Nordic Fitness Expo 2014 huoltamassa ja vastaamassa kisalookista ihan mahti mimmiä, Liisa Kumpulaista <3 Liisa oli ensimmäistä kertaa lavalla ja oli todella kiva taas fiilistellä mukana.


Ensin käytiin Jyväskylässä karsinnoissa yleiseen sarjaan ja nyt pari vkoa sitten myös Lahdessa Masters sarjan kisa. Huoltajana sain taas kokemusta lavan takana ja uskon, että se auttaa itseäni rentoutumaan sitten omassa kisatilanteessani kun lavaa edeltävä rumba on jo tuttua.



Jyväskylässä yövyin Sokos Hotel Paviljongissa, josta ei ole kuin palkkää hyvää sanottavaa (Y)


Aamu alkoi rentouttavalla kylvyllä, pakollisella hissiselfiellä ja sitten vasta siirryin Liisan huoneeseen laittamaan kampausta ja meikkiä kuntoon :D



Ennen lavalle menoa nuo kiharat siis vielä avattiin, jotta kestävät parhaiten aamun huoltopuuhat.
Vinx vinx! Jos juhlakampaus pitää tehdä jo aamulla ja haluaa illalla täydelliset kiharat, niin kiinnitä kiharat pinneillä nyyteiksi odottamaan oikeaa aikaa. Ennen juhlia siten availlaan "nyytit" varovasti auki sormilla läpi haroen  ;)



Liisa sijoittui  Lahden Nordic Fitness Expossa, Masters sarjan 2. sijalle.
ONNEA Liisalle hienosta suorituksesta tätäkin kautta :D



Kerkesin Lahdessa katsoa myös lauantain kehonrakennuskisat ja wow!  :D Ihan mielettömiä saavutuksia. Kaikki näytti lavalla niin mielettömän hyvältä !!! TYKKÄÄN!
Erityisesti super paljon ONNEA Mikko Leppäselle, joka voitti -80kg sarjan. Mikko on aikanaan vetänyt mulle paljon kovia treenejä, sillon kun treenasin vielä Fitfarmilla. Suosittelen ehdottomasti! (Y)
Hienosti meni myös Fitfarmin Kille Kujalalla, joka sijoittui 2. +90kg sarjassa (Y)

Ammattilaiskisojakin kävin katsomassa, mutta kyllä ajatukset oli jo tulevassa aamuyössä, että alettaisiin laittaa Liisan kisalookkia valmiiksi.

Sunnuntaina Liisan kisojen jälkeen kiertelin Nordic Fitness Expon messualueella ja törmäilin tuttuihin :D
Fitfarmin ständillä tuli vietettyä pitkä tovi ja juteltua tuttujen kanssa.

Kille Kujala  ja joku amazon :D (hirrrveet valot!)
No sitten se oma kunto...

Aamuisinhan kroppa on aina ihan kiva :D ja sillon ne kuvatkin tulee näpsäiltyä. Kuvan kunto ei kyllä vastaa mun mielestä ihan tätä 95% ajasta päivässä... Aamupuuron jälkeen masu pömpöttää jo aivan toisenlalla haahahah..

Ihan kiva aamu :)


Treeniä ja illan massaa 



Noin! Nyt on taas jotenkin avattu näitä viikkoja tässä välissä, alkaa tulla liian pitkä texti jos jatkan... Juttuahan mulla riittäis :D
Mun juttuja voi niin kuin reaaliajassa seurata parhaiten Instagramissa seuraamalla @superdieettiayse. Yritän laittaa vähintään yhden kuvan per päivä, joten siinä jo pysyy mun mielenvikaisuudessani hyvin perillä ;) Treeni-iloa kaikille!

Pus pus ens kertaan <3

-Ayse


lauantai 4. lokakuuta 2014

Kirje kiukkupussilta

Rakkaat läheiseni ja te muutkin...

Kesän jälkeistä elämää on nyt tovi takana ja niitä suunniteltuja muutoksia on taas alettu toteuttamaan... Yhtä taisteluahan se on ollut! Oon ollut ihan kauhea teille kaikille ajoittain, keskittynyt liiaksi omiin juttuihin ja kiukutellut varmasti teille kaikille. Ollut välinpitämätön tai liian läsnä ja tunkenut nokkani asioihin. Jättänyt juhlia väliin ja... niin sillähän ei ole oikeastaan  mitään muuta syytä kun, että vakea yrittää aloittaa dieettiä ja käydä kiusauksien lähteillä. Ei, tämä kirjoitus ei ole sarkasmia vaan kirje teille, läheisille ja muillekin, jotka ovat ihmetelleet viime aikoina mua. (Paljolti siis myös itselleni)

Muutoksia on elämän joka saralla ja kaikki yht'aikaa. 

Päivittäin mietin, että haukkasinko liian suuren palan nyt elämääni... ihan kaikessa.
Kesä oli kertakaikkiaan niin sekavaa kaikkine menoineen ja kuvioineen, että siitä palautuminen tuntuu nyt todella vaikealta. Olisi niin mageeta olla vaan sellaisessa Flow-tilassa ja antaa ajan kulua hetki, tuntematta mitään negatiivista.

Tupakka. Olin hölmö ja aloitin tupakanpolton uudestaan viime kesän alussa (EiNiinMitäänJärkee).
Nyt olen taas lopettanut sen 22.9. ja myönnän, että se kummittelee vieläkin 4.10. päivittäin mielessäni toiminnan kannalta, nikotiinia en kaipaa, mutta tapaa kyllä. Olen kuitenkin pysynyt savuttomana ja hajuttomana :D

Dieetti alkoi ja on pohjaltaan ihan käyttökelvollinen (helppo), mutta lipsahduksia on kuitenkin jo luvattoman monta. Mieli ei nyt ole samalla viivalla joka hetki kuin halu toimia. Tuntuu, että tää dieetti olisi nyt helpoin asia näistä kaikista asioista, mutta sekään ei oikein toimi 100%. Oman mielen heikkoutta! Jutta kaudella olin vastuussa tuloksista johonkin (tai niin sen itselleni selitän). Nyt mietin millä ihmeellä voin odottaa kevääseen, että jotenkin saan järkättyä itselleni haluamani valmentajan jolle olla tulosvastuussa.

Treeni. Päivistä riippuen kulkee tai ei, mutta salille mennään. Onneksi on se jokin mistä saan voimaa ja missä unohtaa hetkeksi koko rumban. I <3 my gym!

Lapset Elämäni tärkeimmät, eli lapset on jaettu vuoroviikoin isälleen ja minulle. Henkisesti näin tilanteen alkuvaiheessa se on aika rankkaa... Pitäisi käyttäytyä kuin se olisi ihan normaalia olla viikon erossa lapsista, joiden elämässä on aiemmin ollut koko ajan (ja taaskaan tätä ei voi kyynelittä ajatella). Näyttää lapsille olevansa täysin ok, sillä he ansaitsevat molemmat vanhemmat, vaikka he asuvatkin vuoroviikoin eri osoitteissa. Tiedän, että heillä on hyvä olla molemmissa kodeissa, mutta tässä taistellaankin ikävän kanssa.

Parisuhde Samalla olen kiitollinen, että saan aikaa tuoreelle parisuhteelleni. Vapaaviikot on ihana viettää eläen arkea yhdessä ja tehdä hänelle aamiainen aamuisin. Olen silloin hyvin onnellinen <3 Niitä arjen pieniä juttuja :) Sitten kun tulee lapsiviikko, niin ei paljon keretäkkään enää näkemään ja se taas kalvaa omaa mieltäni... Silloin musta kuoriutuu täydellinen kiukkupussi!! :/

Missä kohtaa noi kaksi niiiin eri tunnetta vuoroviikoista? Tietenkin vähintään niissä vaihdoissa.
"Saan ja menetän aina jotain rakasta" Tälläistä mielen kamppailua tää on koko ajan .
Kummastakaan en aio luopua. Joten ainut vaihtoehto on kärsiä nämä fiilistelyt, kunnes aikaa on vähän kulunut ja tilanne tasaantunut normaaliksi tai että tuntuis ihan hyvältä olla erossa lapsista ja nauttia omasta ajasta. (Toivottavasti muru kestää mun kiukutteluja siis vielä hetken <3 )

Työ. Tämän vuoden alusta yleinen taloustilanne on pidentänyt asiakkaiden käyntikertoja luonnollisesti ja se alkaa nyt näkymään myös Kampaamo Tilassa. Tätä samaa kuulen lähes jokaiselta kolleegalta, joten en ole tilanteessa yksin (turha siis surkutella). Onnistuin jotenkin myös hankkimaan itselleni jäätävät mätkyt viime vuodelta, nekin tuo omat jännityselementtinsä kuvioihin. Rakastan työtäni ja olen hyvä siinä, joten mitään muutosta nyt ei onneksi ole työtilanteeseen tulossa, mutta ylimääräistä stressiähän tilanne luo.

Positiivisuus. Minä, joka yritän miettiä asiat aina positiiviseksi, olenkin nyt negatiivisuuden perikuva (eikös tämäkin ole aika negatiivis sävytteinen)  Olen nykyään mustasukkainen (What? !!!! Minä???), kiukkupuuskissa rypevä tyttöystävä/äiti ja kaiken kukkuraksi multa puuttuu selkäranka nyt edes pitämään päätöksiä. Voiskos enää enempää toivoa?! :/

Muutamat läheiset ystävät ovat sanoneetkin suoraan, etten nyt ole yhtään se Ayse jonka he tuntevat... Se aina tuntuu ja tiedostan sen itsekin.
Eilen illalla isäni soitti ja kysyi ensimäisenä "Millä tuulella oot tänään?" ...
Tää on syy miksi kirjotan nyt tätä blogitextiä, kirjettä. En tunge mukaan kuvia, vain tän selvityksen, miksi, jotta voisitte ymmärtää mua hetken.

On mun aika pyytää anteeksi käytöstäni läheisiltä ja pahoittelemaan, että ovat joutuneet kiukkupussin kynsiin.

Anteeksi. <3

Yritän, yritän oikein tosissani jaksaa ja olla taas minä, hyväntuulinen Ayse.

Tietääkö joku miten kiukkupussi kesytetään?

- Ayse

ps. Nyt nessut pois ja kokoan itseni. Tänään vietetään toisen rakkauspakkauksen synttäreitä :) ... jotka nekin muistin toissapäivänä ja ettei ketään oltu vielä edes kutsuttu!!! Huh! Mä oon aivan jossain muualla

sunnuntai 7. syyskuuta 2014

Aikataulutusta: Treenit ja ruoka

S-Y-K-S-Y :D Uusi aikakausi ja se tuo tietenkin ne suunnitellut uudet jutut kuvioihin.

Tässä on suunniteltu viikonloppu tulevien viikkojen treeniaikataulua ja ruokailuja, jotta tuloksia alkaisi tulemaan ja tulevaisuuden lavallenousu olisi mahdollinen.
Suunnitteluhan on kaiken alku ja ilman sitä voi olla lähes varma että homma kaatuu. Treenit laitetaan kalenteriin (mieluiten mustekynällä) ja ruokia tehdään taas vapaapäivänä pakkaseen niin, että homma toimii arkikiireessä mahdollisimman helposti.
Oma koitokseni alkaa 22.9.2014



Kokeilen ensimmäistä kertaa tätä täysin omatoimisesti ja järjestelmällisesti, joten voi olla että joitakin muutoksia pitää tehdä vielä, kun joku viisaampi vinkkaa asiasta luettuaan tämän :D
Keväällä olisi sitten ajankohtaista napata erästä herrahenkilöä hihasta ja miettiä mulle kisavalmennusta heidän huippu porukassa :) Tiimin, johon olen ajatellut lähteä mukaan, paljastan vasta sitten, kun se on ajankohtaista ;) :)

Ruoasta tulevat kalorit pidän nyt 2000 kcal/pv + treenien lisäravinteistä tulevat, eli aika mojovat alkukalorit on nyt tähän lepsun kesän perään.
Aerobisilla, joita viikossa olisi tarkoitus tehdä 4-5, tunnin rutistusta aamuisin, pitäisi saada se läski tirisemään hissukseen.

Aamulenkillä... normi aikaan klo 6:10


Salitreenejä viikkoon tulee jopa 6, mutta aika lyhyitä, alle tunnin treenejä. Hiilataan jokainen treeni ihan perille, isommilla painoilla ja vähemmillä toistoilla. Tavoitteena olisi saada nyt sitä lihaa rakennettua tuonne rasvan alle. Koska toivoitteena on myös pudottaa nuo mielestäni ylimääräiset 4-5 kg, niin kokeilen nyt näillä kaloreilla, josko ne tällä tippuis vahingoittamatta tuota suunniteltua lihaskasvua :) Tätä todellakin saa kommentoida, jos näkee selvän virheen!!! ;) Tää vielä nöyränä opettelee...



Ens viikonloppuna lähdetään Jyväskylän karsintoihin ja laitan siellä pari kisatyttöä lavakuntoon. Hirmuisesti tsemppiä Liisalle ja Marille viimiselle viikolle!
Samalla yhdistetään murun kanssa pieni mökkilomakin siihen perään, joten kiva viikko taas tulossa :) <3 
Tällä kertaa en lätise muuta kuin tähän loppuun nuo suunnitellut treenipäivät ja ruoat :D
Se on moro murut taas hetkeksi! :) <3 

- Ayse

Treenit

Ma: olka - ojentaja
Ti:  takareidet - peppu
Ke: rinta - vatsa
To: selkä - hauis + Les Milss,Sha bam
Pe: vatsa - olka + venyttely jalat
La: lepo
Su: etureidet

Ruoka

Aamupala: puuro, 1-2 keitettyä kanan munaa, maitokahvi  (n. 370 kcal)
Lounas: salaattia, kanaa, kanan munaa/ raejuustoa (n. 380 kcal)
Välipala: riisikakkuja, mehukeittoa, Hera 80 (n. 320 kcal)
Illallinen: riisi/pasta, j.liha/kana, kasviksia (n. 590 kcal)
Iltapala: maitorahka, marjoja, mehukeittoa, kanan muna (n. 370 kcal)




sunnuntai 31. elokuuta 2014

Kohti syksyn tavoitteita

Heissan!

Tässä taas vähän kuulumisia...
Kesä tuli, kesä meni, mutta onneksi siitä jäi lämpimät muistot.
Treenit on kulkenut koko ajan ihan hyvin, vaikka ruokapuoli onkin lepsunut. Salikäyntejä ei ole jätetty väliin, vaan sinne on välillä raahauduttukin... kyllä se olo yleensä paranee, kun pääsee hommiin. On ollut kiva treenailla Herttoniemen Foreverillä ja nähdä sitä vanhaa hyvää henkilökuntaa, joista niin monesta on tullut jo ystäviä mulle <3 Toivottavasti ovat siellä vielä pitkään meitä varten.

Aivan mahtavaa löytää sellainen treenipaikka, jonne on hyvä mennä ja voi tuntea, että Tää on MUN sali :) Salilla ku tulee treenin lisäksi hengailtua niin paljon muutenkin nykyään ihan vain kavereita tavaten.
Käytän hyödykseni siellä myös muita palveluita. Herttoniemen Foreverillä on ihan super hyvä Hieroja; Jonna Huotari , joka todellakin avaa kaikki lihasjumit, joita tässä kropassa esiintyy. Yritän käydä  Jonnan luona vähintään kerran kuussa huoltamassa kroppaa, jotta treenit menisi täysin perille. Monelta isommaltakin lihaskimpulta olen kuullut ihmettelyä tuon pienikokoisen neidon raudanlujasta ammattitaidosta ja voimasta.
Lähetinpä Jonnan käsittelyyn juuri omankin murun :D <3

Hieroja Jonna Huotari, ajanvaraukset p. 040 743 68 83

 Täällä, kuten monessa muussakin perheessä elettiin jänniä aikoja tuossa pari viikkoa sitten, kun pikkuiset ekaluokkalaiset astelivat koulutielle... Lara, mun nuorin rakkauspakkaus on jo kasvanut niin isoksi, että oli aika aloittaa täysin uusi maailma :) <3 Jännättiin yhdessä ja edellisestä yötä ei meinannut tulla mitään... Pirteenä sitten päästii koulutielle <3



Jotta tää ei nyt mene ihan perhe-elämäksi niin palataan siihen olennaiseen tässä blogissa.
Onnistuin tässä jotenkin hankkimaan itselleni Angiinan ja lääkäri antoi pari viikkoa treenitaukoa.
Ensimmäinen päivä asian tiedostaen oli aika kamala... Tiesin, että edessä on pitkät kaksi viikkoa ja monta turhautumisen tunnetta. Tuli jopa ajateltua miten tää blogikin joutuu nyt taas pidemmälle tauolle, kun ei ole mitään treenijuttuja teille jaettavaksi.
Seuraavan päivän korkea kuume kyllä palauttikin maan pinnalle ja oli ihan hyvä vaan olla! :D



Kun sairastuu näinkin pikkuisen, mutta tulee voimattomaksi, niin on ihana huomata kuinka ne omat ihmiset ovat lähellä ja mieltä lämmittää pienikin tarjottu apu ja voinnista huolehtiminen :)
Jos en silloin muistanut kiittää niin... Kiitos ihanat <3 ;)


5 päivän jälkeen oli kyllä jo oma mieli siinä vaiheessa, että salille oli päästävä! Edes vaan vähän hinkkaamaan pikku painoilla... hih (en tainnut uskoa tuota edes itsekään)

eka saliaamu :D

Hirmuisella innolla salia kohti ja jonkinmoista selkä-rinta treeniä alle. Ihan oman fiiliksen mukaan menin ja huomasin kyllä ettei kunto ollut ihan kohdillaan.



Hiki puski vähästäkin, joten lyhyt treeni... enemmänkin omalle päälle kun kropalle :)






Lyhyt selkä-rinta treeni:
Ylä talja 3 x 10
Ala talja 3 x 12-15
Kulmasoutu kp 3 x 10
Ristikkäistalja rintaa 4 x 10-12
Penkkipunnerrus kp 3 x 10

1-3 min palautuksilla, lämmittelysarjoja ei ollut koska painot pidin koko ajan aika keveinä

Nyt kesä on virallisesti ohi ja syyskuu kolkuttelee ovella.
Siinä alkaa taas miettiä niitä monia grilliruokia ja juomia, joita mennyt kesä toi mukanaan. En oikein hirmuisesti ole kiinnittänyt huomiota mitä kaikki se rentoilu on tuonut mukanaan. Nyt on aika kiristellä ja aloittaa taas rasvanpoltto ainakin 4-5 kg verran.

Kesä näkyy keskivartalossa... auts! Mutta kivaa oli! :D


Vaa'alla on taas käyty ensi kerran moneen viikkoon (79,2kg) ja kaikki kesäkilot tuntuu olevan tuossa keskivartalossa, joka ei todella ole enää mitenkään kireä eikä näy palan palaa (järkyttävä peilikuva). Vaikka ei sen väliä, kunhan tekee taas asialle jotakin silloin kun se itseään häiritsee.



Tänä aamuna kävin ensimmäisen aamuaerobisen ennen salitreeniä. Fiilis oli mitä mahtavin ja kun kävelin Herttoniemenrannassa, tuli ihan Flash back-tunne siitä kun kuvasin Jutta ja puolenvuoden superdieetit ohjelman alussa videolle ekaa aamuaerobista... Aivan mahtavaa! n. 5 krt / vkossa lenkille niin kyllä se kesärengas siitä häviää.
Sen verran erilailla menen aerobisten kanssa, kun tavoitekiloja on nyt sen verran vähän pudotettavana, että aamupalan syön ennen lenkkiä, jotta pääsen sitten salille siitä rakentamaan vähän lisää lihaa ;)

Tavoite:
Paino alle 75 kg
Vatsa taas kireäksi
Lisää lihasta

Tänään oli mm. pakaratreeniä


Päätettiin ystäväni kanssa ottaa yksi posekuva, jo legendaariseksi tulleessa "pose veskissä" ja pakko taas todeta miten erilaiselta sitä näyttää kun vähän "ottaa asentoa" ja on treenivaatteet yllä...
Niin ne hämää omaakin silmää :D


Treeniä treeniä treeniä... Niistä on Aysen viikot tehty. Kuinkas teillä?Joko kesä on lusittu?

Kiinostaisko teitä tässä lähellä olevat (?) lähteä joku päivä yhteiselle lenkille kävelemään sellainen 10km lenkki? :D

Ihanaa viikkoa!

-Ayse

sunnuntai 10. elokuuta 2014

"Jol onni on... "

... siitä vapaasti nauttikoon!" 



Viime kirjoituksesta on mieliala ja asiat muuttunut hirmuisesti...


Jaksaa taas vähän pelleilläkin ;)

Niitä tärkeitä päätöksiä tosiaan tein ja kaikki päättyikin aivan toisella tavalla kuin olin ajatellut ja valmistautunut. Olin valmistautunut luopumaan ja tein kovasti työtä sisimmässäni päästääkseni irti. Onneksi minun päätökseni saikin todellisuuden kolahtamaan (vihdoinkin) mitä tässä todella halutaan ja mistä ei olla valmiita luopumaan. Nyt vierelläni on maailman ihanin ihminen :) <3


Viikko on mennyt ihmetellessä  sitä mitä tässä nyt oikein tapahtuu ja miten kaikki asiat saadaan loksahtaa arkeen, mutta onnellisena vain aion nauttia joka hetkestä. Huh! Pääasia, että nyt ollaan onnellisia... Ja Me <3


4.8.2014 kuntokuva

Arvatenkin salilla treenistä nauttii taas aivan eritavalla, kun ei tarvitse puskea ketutuksen ja itkun välillä. Eräät ystäväni salilta toivoivatkin tuossa aiemmin, että olisi mahtavaa jos saisin taas pitkästä aikaa treenata puhtaasti treeni-ilosta, eikä pahaan oloon avuksi. Nyt voi sanoa, että treenaan taas puhtaasta ilosta :)  Kiitos tuestanne erityisesti Mediha, Rane & Riina ja Susku ... Jaksatte kuunnella, tsempata ja näpsiä kuvia treeneistä :D

Olka-rintatreenissä oli taas tekemisen meininkiä




 Viikolla on tullut treenattua jalkoja pariin kertaan, selkää kerran ja ojentaja-olka-rinta-vatsa treeniä. Olkatreeni on kyllä mulla ihan namia ja nautinkin todella kun poltteli treenin jälkeen niin mahtavasti ja tunsi todella, että nyt on tehty kaikki voitava. Ranteen kanssa on otettu rauhallisesti ja rajoitettu joitakin liikkeitä ja hauista en pysty vielä tekemään ollenkaan, mutta pikku hiljaa, pikku hiljaa.
Instagramissa on taas muitakin kuvia ja joitain videoita @SUPERDIEETTIAYSE


Ruokavaliossa olen käyttänyt peruspohjaa vaikka viikonloppuna tuli kyllä taas poikettua siitä. Syksylle olemme sopineet tiukennuksen, eli nyt vielä hieman nautitaan elämästä ja otetaan rennommin :)
Kunhan viikolla muistaa pitää ruokavaliosta kiinni, ei pieni lipsuminen viikonloppuna ole vielä katastrofi. Kisoja kohden toki tälläinen ajatusmalli ei toimi, joten korjausliikettä tulossa ;)

Kylläpä näitä textejä tuleekin, vaikka elämä on hieman taas ravistellut tämän typyn venettä :) Kiva, että seurailette mukana.
Muksaa viikkoa teille kaikille... Nautitaan elämästä, pus! <3









- Ayse






torstai 31. heinäkuuta 2014

Loppuelämäni ensimmäinen päivä

Taas yksi valvottu yö... Silmät ristissä raahaudun varhaisesta aamusta keittiöön, toimin kuin robotti, yrittämättä ajatella yhtään mitään. Pääsen istumaan sohvalle, johon jään pitkäksi aikaa. Aika on pysähtynyt, mutta ajatukset alkavat taas pyöriä vinhaa vauhtia.



Olen miettinyt ja miettinyt mitä ihmettä mun pitäisi tehdä. Missä olla? Millä kokoonpanolla? Ja miten ihmeessä annan toisten ihmisten vaikuttaa vielä niin "onnelliseen eiliseen"???
Kesän alussa olin vihdoinkin savuttanut tunteen, että olin onnellinen. Sinut itseni kanssa... Arvostin itseäni. Vaadin asioita onneni takeeksi, mutta mitä sille tunteelle tapahtui? Minulla oli arvo, josta nyt olen ollut niin valmis joustamaan. Tänään olen rikkinäinen, väsynyt ja hetkittäiset onnen pakahtumiset siivittävät arkea. Haluan ehdottomasti muutosta.
On aika tehdä niitä koko kesän kestäneitä päätöksiä. Päivämäärä on tänään... 1.8.2014
Päätöksiä, joita olisi pitänyt vaatia jo paljon aiemmin itseltään ja muilta.
Olkoonkin tämä siis loppuelämäni ensimmäinen päivä! :)

Aloitan sen toisen rakkauspakkauksen, eli nuoremman tyttäreni kanssa ja nautin jokaisesta hetkestä.




Eilinen oli hyvä treenipäivä, sillä pääsin kokeilemaan vähän ranteen kestävyyttä... noh! rannetuen kanssa kylläkin :D Pyllypäivä oli ohjelmassa ja kyykkäsin vapaapainoilla että kahvakuulan kanssa...


6 kg kahvakuulalla vielä ojentajia loppuun niin Avot! Hyvin kesti... Nyt vaan pikku hiljaa treenailemaan sitä vahvemmaksi.


Lyhyt, mutta voimakas ja tunnepitoinen päivitys tähän perjantaiaamuun... :) <3

- Ayse

ps. Viime kirjoituksen jälkeen sain todella paljon tsemppejä teiltä <3 olette kyllä aikas ihania. Pus!

sunnuntai 27. heinäkuuta 2014

Siipirikko

Taustalla Erin laulaa Mitä tänne jää kappaletta... 
"Elämä opettaa, tieto lisää tuskaa. Mä vedän kovempaa!"



Pitkä, pidempi tauko taas kirjoittelussa... Mieli maassa liian usein ja epätoivoisia yrityksiä nostaa taas leuka pystyyn.
Ei, kyse ei ole treenimotivaatiosta, salilla kulkee kyllä, mutta tuntuu, että ikävät asiat alkaa kasaantumaan... murrot liikkeeseen, työt, omat tunteet, arki, lievä loukkaantuminen... Yksi asia toisensa jälkeen... POW! Maassa! Kysymysmerkit vilisee päässä ja yritän epätoivoisesti uskoa, että oikea vastaus kaikkeen on "aika näyttää" , "kyllä nämä tästä" & "leuka pystyyn ja hymy korviin"

Go... or not to go

Tänään mietin näitä asioita ja elämää yleensäkin. On taas vähän vaikeampi jakso menossa monellakin tapaa ja sen kanssa painiessa sitä yrittää tehdä asioita, joilla saisi huolet siirrettyä sivuun. Tällä viikolla esimerkiksi sain tärähdysvamman vasempaan ranteeseen ja nyt käsi tukipaketissa ja treenikielto, kunnes se taas kantaa. Samainen vamma oli pari vuotta sitten oikeassa ranteessa ja siitä jäi pysyvä kiputila ja rajoitus esim. vastaotteella en pysty tekermään sillä juurikaan mitään.



Treeni auttaa... hetken, mutta hyväolo ei oikeastaan jaksa kestää edes yhtä kokonaista päivää. Pahinta on huomata salilla, että jos ei nyt tee treeniä kovemmin ja saa päätä sillä tyhjäksi, niin itku tulee... Aivan liikaa meneillä nyt ja olen todella tyytyväinen että siirsin kisahaaveet hyvän ajan päähän. Ensin pitää olla itse eheä...

Kunhan päässä ei pyöri mikään...


Olen yrittänyt myös viettää enemmän aikaa ulkona kavereiden kanssa  (luojan kiitos mulla on ihania ystäviä <3 ) ja onhan mulla ollut kivaakin, mutta tälläisinä päivinä, kun joutuu kohtaamaan taas sen perimmäisen syyn miksi siipi on maassa... Tajuaa kai sen, että väärillä raiteilla mennään. Olen kai vain niin h*#%/&% kovapää päästääkseni irti niistä asioista, jotka kuitenkin saa mut tähän tilaan.  Omista valinnastahan tässä on kyse... siitä mun onnellisuudesta... 

Varsinainen Superdieettiayse viikonloppuisin...


Jutta ja puolen vuoden superdieetit jaksoni tuli uusintana taas viime viikon lauantaina... Nolona olen ottanut vastaan ihmisten tsemppikommentteja baarista käsin tuoppi kädessä... Auts! Oikein terveellisen elämäntapamuutoksen kasvo... Superdieettiayse...kuinka noloa.

...ja tänään tälläinen

Joudun myöntämään, että blogin kirjoitus jossain tietyssä ajassa on nyt haastavaa, mutta kiva jos jaksatte vähän odotella juttuja... Kyllä tää tästä <3 Pus pus!

- Ayse

ps. Lisää kuvia mun menoista Instagramissa @superdieettiayse